46 věřících na mši svaté na Bezdězu (22.1.2013)

20.01.2013 12:37

Je to více jak rok, co se začala "pravidelně" střídat nedělní mše svatá na Bezdězu a v Oknech (dříve se konala každou neděli jak v Oknech, tak na Bezdězu) a já jsem si dnes pro sebe v duchu hodnotil, co tato změn konkrétně mně přinesla pozitivního.

Já osobně našemu panu faráři za tento krok jsem vděčný a děkuji mu za něj, i když si samozřejmě uvědomuji, že pro věřící ze zmiňovaných obcí to přináší určitou komplikaci, že musí každou druhou neděli putovat na mši svatou do vedlejší obce.

Co však pozitivního vnímám na společné mši svaté já? Každou něděli se na mši svaté setkává místo dřívějších 20 věřících okolo 50 věřích. Já osobně jsem si rozšířil okruh svých přátel, se kterými se každou neděli setkávám, na které se každou neděli těším. Znal jsem se s nimi samozřejmě už i dříve, ale vídávali jsme se pouze při poutích, různých oslavách, když do některé farnosti zavítal otec biskup apod.. Dnes se vidíme skoro každou neděli, těším se na vřelost bezdězských, až se zase s nimi setkám, a když je to možné, snažím se zavítat na mši svatou mezi bezdězské i ve středu. Takže díky této změně učiněné panem farářem jsem se hlouběji seznámil i s tím, co znamená žít v církvi, ještě zřetelněji vidím, že Bůh je mezi námi. Za toto vše panu faráři moc děkuji.

Pavel K. (p.kostejn@seznam.cz)